fbpx
SEO
Yinelenen İçerik Nedir

Herhangi bir pazarlamacıya sorun: İçerik pazarlaması , kitlenizi çevrimiçi ortamda büyütmenin en etkili yollarından biridir. Kaliteli içeriği tutarlı bir şekilde paylaşmak, etkili bir arama motoru optimizasyonu (SEO) kampanyasının kritik bir bileşenidir ve potansiyel müşterileri dönüşüm huninizde daha fazla yönlendirmede itici bir güçtür.

Düzenli olarak benzersiz, iyi yazılmış içeriği ortaya çıkarmak için gereken çalışma miktarıyla, yinelenen içeriğin neden var olduğunu görmek kolaydır (çoğu kasıtsız olsa da). Ancak, yinelenen kopyaya sahip olmak, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha düşük sıralamalara neden olur mu?

Yinelenen kopyanın, Google’ın yinelenen içerik cezası olarak algılanması nedeniyle sıralamanızı olumsuz etkilediği SEO endüstrisinde yaygın bir yanlış anlamadır. Google’dan John Mueller, Google’ın yinelenen içerik için negatif bir sıralama puanı eklemediğini açıkladı.

Google Web Sitelerini Nasıl Sıralar?

Google’da bir bilgi parçası aradığınızda, her biri sorgunuzla alaka düzeyine göre sıralanmış bir dizi sonuç döndürür. Her sayfanın sıralaması, aşağıdaki üç adımlı süreçle belirlenir :

1. Tarama – Google , her sayfada bulunan bilgileri tanımlamak için 1,83 milyardan fazla web sitesindeki yüz milyarlarca web sayfasını sıralamak için tarayıcılar (genellikle robotlar veya örümcekler olarak adlandırılır) adı verilen karmaşık programlar kullanır .
2. Dizin Oluşturma – Google, her web sayfasında bulunan bilgileri düzenler ve bunları dizin adı verilen bir veritabanında saklar.
3. Sıralama – Google, dizinden bilgi alır ve en alakalı sonuçları görüntüler.

Google, bir web sitesinin sıralamasını görüntülerken, her sonucun sorguyla alaka düzeyini değerlendirmek için çok sayıda Google sıralama faktörüne bakar . Bu Google sıralama faktörleri aşağıdaki şekilde özetlenebilir:

• Sorgunuzun Anlamı – bu Google sıralama faktörü, benzer aramaları kullanarak en iyi sonuçları bulmak için sorgunun arkasındaki amacı belirler.
• Web Sayfalarında Uygunluk – Google, alaka düzeyini belirtmek için anahtar kelimeler, meta etiketler ve etkileşim kullanır.
• İçerik Kalitesi – bu Google sıralama faktörü, bir web sayfasının belirli bir konudaki uzmanlığını, yetkililiğini ve güvenilirliğini (EAT) değerlendirir.
• Web Sayfalarının Kullanılabilirliği – kullanılabilirlik, kullanıcı deneyimine (UX) öncelik verir, bir sayfanın kullanıcı sorunlu noktalarını belirler ve diğerlerine göre daha kullanışlı olduğu düşünülen sayfaları döndürür.
• Bağlam ve Ayarlar – bağlam, konumunuza, arama geçmişine ve arama ayarlarına göre kişiselleştirilmiş sonuçlar verir.

Her Google sıralama faktörüne, aramanızın niteliğine bağlı olarak değişen belirli bir ağırlık atanır. Örneğin bağlam, güncel olayları gerektiren sonuçlarda sözlük tanımlarından çok daha büyük bir rol oynayacaktır.

Yinelenen İçerik Nedir?

Google’ın web sitelerini sıralama şekli oldukça basittir. Google, web sitenizi bulur, üzerindeki bilgileri indeksler ve aramayla alakalı görüldüğünde görüntüler. Aynı zamanda, özellikle yinelenen içerik bulunduğunda karmaşık bir süreçtir. Ancak yinelenen içerik nedir?

Adından da anlaşılacağı gibi, yinelenen içerik, metnin önemli bölümlerinin ayrı web sayfalarında veya farklı bir web sitesinde bulunan diğer içerikle eşleşmesidir. Bu, ürün açıklamaları, üstbilgiler ve altbilgiler, bir blog gönderisinin kopyaları ve diğer kötü amaçlı olmayan metin biçimleri (arama sıralamalarını değiştirme niyeti olmadan kopyalanan içerik) dahil her şeyi kapsar.

İçeriğin kopya olarak kabul edilebilmesi için ya tam olarak eşleşmesi ya da büyük ölçüde benzer olması gerekir. Örneğin, Google’da “yinelenen içerik nedir?” arama terimini kullanarak içeriği kopyaladığınızda farklı web sitelerinde aynı sözlük tanımını bulursanız, bu bir yinelenen içerik biçimidir.

Yinelenen İçerik Cezası ve Google SEO Yinelenen İçerik Kuralları

Yukarıda belirtildiği gibi, Google’ın yinelenen içerik cezası bir efsanedir. Google, yinelenen kopyaya sahip web sayfalarına yinelenen içerik cezası uygulamaz. Ancak yinelenen içerik SEO’su için olumsuz bir Google sıralama faktörü olmamasına rağmen, yine de SEO stratejilerinize zarar verebilir.

Google SEO yinelenen içerik kurallarının web sitenizi nasıl etkilediği aşağıda açıklanmıştır:

1. Web sayfalarınızın indekslenmesini engeller.

Google botlarının bir web sitesini dizine ekleme sürecinde bir tarama bütçesi izlediğini biliyor muydunuz? Özetle, Google tarama bütçesi, tarayıcılarının web sitenize verdiği ilgi miktarıdır. Tarama bütçesi, botların sayfaların dizine eklenmesi için web sitenizi taramak için ne kadar zaman harcayacağına karar verir.

Yinelenen içerikle dolu şişirilmiş bir web sitesi, Google tarama bütçesini artırır. Azalan tarama bütçesiyle, benzersiz web sayfaları doğru şekilde dizine eklenmeyecektir.

2. Web sayfalarınızın sıralanmasını engeller.

Yinelenen içerik, Google tarama bütçesini kullanmanın yanı sıra, daha önce dizine eklenmiş sayfaların SERP’lerde görünmesini de engeller. Google, yüksek oranda optimize edilmiş SEO kopya içeriği olsa bile aynı içeriği göstermekten hoşlanmaz. Bu nedenle, tarayıcılar web sayfalarınızda SEO kopya içeriği bulduğunda, hemen en iyi eşleşmeyi sağlayan sayfayı bulmaya çalışırlar. Beş sayfanın dizine eklenmesi ve sıralamalarda gösterilmesi yerine, sonuçta SERP’lerde yalnızca bir sayfa görünecek ve web sitenizin görünürlüğünü azaltacaktır.

3. Link eşitliğini sulandırır.

Bir web sayfası geri bağlantı aldığında, bağlantı eşitliği yoluyla ona daha fazla yetki verilir . Daha fazla sayfa o sayfaya bağlandıkça, Google onu yetkili içerik olarak göreceği için kendi yetkisi artar. Ancak aynı sayfanın birden fazla sürümüne sahip olduğunuzda, diğer siteler o sayfanın farklı kopyalarına bağlantı vererek, aldığınız bağlantı suyunun miktarını azaltabilir. Sıralanacak belirli sayfaları arıyorsanız, bu sorunlu olabilir.

Google’ın yinelenen içeriğine bakmanın daha özlü bir yolu, içeriğinin kendisiyle rekabet etmesidir. Başka bir deyişle, daha fazla çoğaltma örneği meydana geldikçe, bir sayfanın daha fazla rakibi olur.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.