fbpx
SEO
Rakip Analizi Nasıl Yapılır

Web siteniz bugün belirli bir anahtar kelime için bir numara olabilir, ancak bu durum sonsuza kadar sürmez. Zamanla, çoğu rakip olan diğer web siteleri, içeriklerini nasıl optimize edeceğinizi öğrenecek ve sitenizi geride bırakacaktır. Bu nedenle SEO rekabet analizinin herhangi bir işletme için devam eden bir girişim olması gerekir.

Birçok işletme, SEO çabalarında ellerinden gelenin en iyisini yaptıklarını düşünerek rakip analizini hafife alır. Ancak, durum böyle değil. Daha iyi sonuçlar elde etmek ve rekabette öne geçmek için her zaman geliştirilebilecek bir şeyler vardır. SEO anahtar kelime rekabet analizi gibi veriye dayalı pazarlama stratejileri, rakipleriniz için çalışan taktikleri öğrenmenize ve bu bilgiyi kendi SEO kampanyalarınızda kullanmanıza yardımcı olabilir.

Veriye Dayalı Pazarlama Nedir?

Veriye dayalı pazarlama, bir dijital pazarlama kampanyasında verilen her kararın araştırmalardan toplanan verilere dayanması anlamına gelir. Bu verilerin çoğu, bir işletmenin hedef kitlesi veya mevcut müşterileriyle ilgilidir.

Veriye dayalı pazarlamanın temel amacı, herhangi bir pazarlama kampanyasının bir müşteri ihtiyacına veya davranışına cevap vermesini sağlamaktır. İnsanların bir işletmeden neye ihtiyacı olduğunu veya ne istediğini anlamak için çevrimiçi incelemeler, web sitesi trafiği ve dönüşüm oranları gibi bilgiler toplanır.

SEO Rakip Analizi Nedir?

SEO rakip analizi veya SEO rekabet analizi, bir rakibin kullandığı bağlantılar ve anahtar kelimeler gibi içeriği ve içeriğin diğer öğelerini araştırmayı içerir. Basitçe söylemek gerekirse, benzer bir sektör veya işletmedeki iki rakip web sitesi arasındaki bir SEO karşılaştırmasıdır.

Rakip analizi şunları içerebilir:

• Anahtar kelime rekabet analizi
• Rakip geri bağlantı analizi
• İçerik analizi

Rakip analizi etkili ve verimlidir çünkü araştırmanıza sıfırdan başlamanız gerekmez. Diğer rakiplerin neler yaptığını görebilir ve bunu kendi SEO çalışmalarınıza uygulayabilirsiniz.

Verimli olmak için çoğu pazarlamacı, süreci hızlandırmak ve çok fazla çalışma yapmadan büyük miktarda veri toplamak için bir SEO rakip analiz aracı kullanır. Bu araçlar, rakip analizi SEO raporları oluşturmada da yararlıdır. SEO rakip analiz araçlarının bazı örnekleri arasında Ahrefs, SEMrush ve Moz bulunur.

Pazarlamacılar, sıralamalarını korumak ve sektörlerinde rekabetçi kalmalarını sağlamak için rakip analizine önem verirler.

Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip analizinin nasıl yapılacağına dair daha detaylı ve derinlemesine bir yöntem için Ahrefs’in SEO rakip analizi yazısına da göz atabilirsiniz.

Adım 1: Gerçek Rakiplerinizi Belirleyin

Rakip analizi yapmayı öğrenmenin ilk adımı rekabeti tanımaktır.

Moz, anahtar kelimeleriniz söz konusu olduğunda gerçek rakiplerinizin kim olduğunu öğrenmenizi önerir, çünkü bir anahtar kelime için sizinkinden daha üst sıralarda yer alan tüm web siteleri sizin rakipleriniz değildir.

SEO analizinizde gerçek SEO rekabetinizi keşfetme sürecinde kapsamlı ve doğru olmanız gerekir. Bu, SEO karşılaştırması yapmayı ve birden fazla anahtar kelime üzerinde araştırma yapmayı ve hepsi için tutarlı bir şekilde görünen ilk 10 veya 20 web sitesini not almanızı gerektirir.

2. Adım: Eksik Sayfa Analizini Gerçekleştirin

Rekabet analizinin nasıl yapılacağına ilişkin bir sonraki adım, rakip bir web sitesine ve en iyi performans gösteren sayfalarına bakmaktır. Bu sayfalar hangi anahtar kelimeleri kullanıyor ve içeriklerinde nasıl kullanıldı?

Bu, rakibinizin sitesinde sıralamada olduğu ve sitenizin olmadığı anahtar kelimeleri bulduğunuz aşamadır. Ahrefs rakip analiz aracı, belirttiğiniz belirli bölgeler için sıralanan anahtar kelimeleri belirlemek için Content Gap adlı belirli bir özelliğe sahiptir. Bu özellik ile rakiplerinizin olduğu sizin olmadığınız sayfaları tespit edebilirsiniz.

İşletmeniz için de geçerli olan alakalı anahtar kelimeleri ortaya çıkardığınızda, bu anahtar kelimeler için özel içerikler ve sayfalar oluşturarak rekabete dahil olabilirsiniz.

Adım 3: Rakip Backlink Analizi Yapın

Rakip analizi yapmanın bir başka yönü de bir sitenin geri bağlantı istatistiklerini kontrol etmektir. Bir rakip geri bağlantı analizi, hangi sitelerin içeriklerine geri bağlantı verdiğine ve bunların alan sıralamasını ve yetkilerini nasıl etkilediğine bakmayı içerir. Bu veriye dayalı teknikle değerli bilgiler edinebilir ve sonuçlarını çoğaltmak için benzer bir bağlantı kurma stratejisi uygulayabilirsiniz.

Bu niteliklere bir rakibin geri bağlantılarından bakabilirsiniz:

• Geri bağlantı sayısı
• Bağlantılı sitelerin etki alanı yetkisi
• Bağlantılı içeriğin alaka düzeyi

Rakiplerinizin backlink alma konusunda neler yaptığını öğrendikten sonra benzer bir strateji oluşturmanız ve bunları kendi siteniz için uygulamanız daha kolay olacaktır.

4. Adım: Bir İçerik Planı Oluşturun ve Yürütün

Artık verileri topladığınıza göre, bir sonraki adım bu verileri bir SEO rakip analiz raporu oluşturmak için kullanmaktır. Rapora dayanarak, SEO içerik stratejinizi oluşturabilirsiniz. İçerik planınızı oluşturmaya başlamak için bir anahtar kelime listesi veya içerik fikirleri listesi oluşturun. Ayrıca her an ulaşabilmeniz ve kaybebetmemeniz için bunu basit bir e-tabloya dönüştürebilirsiniz.

Adım 5: İlerlemenizi Takip Edin

Yeni içerik yayınladıktan veya eskileri yeniden optimize ettikten sonra, performanslarını izlemeniz gerekir. Rakip analizi stratejinizin işe yarayıp yaramadığını kontrol etmek için düzenli anahtar kelime denetimleri yapılmalı ve rakip analizi SEO raporları oluşturulmalıdır.

Bunun için herhangi bir ücretsiz SEO aracını kullanabilirsiniz fakat düzenli takip edebilmek ve oluşan sıralama değişiklikleri hakkında bildirim almak için ücretli araçları (semrush, ahrefs vb.) kullanmanızı öneririz.

 

Dopingly Blog’da bugün rakip analizini ele aldık. Rakip analizi hakkında detaylı bilgileri ve ipuçlarını sizinle paylaştık. Rakip analizi raporlarınızı hazırlarken zorluk çekiyorsanız sizin için rakip analizi raporları hazırlayabiliriz. Bizimle iletişim kurmaktan çekinmeyin.

 

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.