fbpx
Dijital Pazarlama
Hedef Kitle Oluşturma

Sosyal medyadaki herkese satış yapabilmenize rağmen, çabalarınızı belirli bir pazara, yani sosyal medya hedeflemeyi uygulamaya odaklamak çok daha verimli ve uygun maliyetlidir. Bu bölüm, hedef pazarınızı belirleme adımlarını keşfetmenize ve uygulamanıza yardımcı olmakla ilgilidir.

1. Kaldıraç Pazarlama Personeli

Hedefleme oyun planınızı başlatmanın anahtarı, sosyal medya izleyici analizi yapmaktır. Bu etkinliği iki bölüme ayırabilirsiniz: ilki, mevcut bir alıcı kişiliğine dayalı bir sosyal medya kişiliği oluşturmakla ilgilidir.

Sosyal medya hedef pazar kişiliğinizi güncellemek için pazarlama, satış ve destek ekiplerinizden gelen güncel verileri kullanabilirsiniz. Yaş, cinsiyet, eğitim ve gelir gibi demografik ayrıntılara bakın. Eksik noktalarını ve önceliklerini ekleyin. Müşteri listenize erişiminiz varsa, onu da analiz ettiğinizden emin olun. Harcama gücü gibi detaylara yer vermek verimli olacaktır.

Kişisel pazarlamadan öğrendiklerinizi dahil edin, ancak bunun bir Facebook kişiliği mi, bir Twitter kişiliği mi yoksa benzer bir şey mi olduğuna henüz karar vermeyin.

2. Sosyal Medya Hedef Kitle Oluşturma Araçlarından Yararlanın

Sosyal medya analizinizin ikinci kısmı, Google Analytics gibi bilgi toplama araçlarını ve Facebook veya Instagram hedef kitle analiz aracı gibi yerel hizmetleri içerir.

Google Analytics aracılığıyla, mevcut müşterilerin tercih ettikleri sosyal platformları ve bunlarda aradıkları bilgi türlerini, örneğin ürün demosu veya faydaları keşfedebilirsiniz.

Yerel platform araçlarına gelince, ilk adımdaki verileri ekleyebilir ve benzer hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Bu taktik, örneğin Facebook reklamlarınızın hedef kitlesini tanımlamada kullanışlıdır.

3. Persona Pazarlama Verilerini Tamamlamak İçin Anketler Yapın

Şimdiye kadar, muhtemelen sosyal medya hedef kitlenizin nasıl göründüğüne dair kafanızda bir resim oluşturmuşsunuzdur. Ancak bekleyin, sosyal medya izleyici analizi yapmak büyük verilerle bitmiyor. Ayrıca, anketler aracılığıyla mevcut müşterilere düşüncelerini ve duygularını doğrudan sorabilirsiniz.

Etkili bir taktik, anketi bir e-posta pazarlama kampanyasına dahil etmek olabilir. E-postanızı gönderirken, sosyal medyada ne tür içerikler aradıkları ve bu amaçla sıklıkla hangi platformları kullandıkları hakkında bilgi toplamayı hedefleyin.

Sonuçlardan biri, iş büyümesi için gerçek ihtiyaçları, boşlukları ve en iyi sosyal medya platformlarını belirlemenize yardımcı olmalıdır.

4. Sosyal Dinlemeyi Kullanın

Şimdi, sosyal medyada vakit geçirerek teorikten pratiğe geçişinizi ilerletme zamanı. Burada, spesifik (Facebook’ta hedef kitlenizi nasıl bulacağınız) ile genel (hedef kitlenizi sosyal medyada nasıl bulacağınız) arasında olabilirsiniz. Daha zengin bir sosyal medya kişiliğine sahip olmak için, hedef kitlenizin ne hakkında konuştuğunu dinleyin.

Ek olarak, her sosyal ağın nüanslarını anladığınızdan emin olun. Örneğin, bir Twitter hedef kitlesine odaklanan sosyal dinleme, hashtag’ler ve trend olan konular etrafında marka konuşmalarını içerir. Öte yandan, bir YouTube hedef kitlesine ilişkin bilgiler yorumlardan, beğenilerden ve aboneliklerden toplanabilir. Bir sosyal medya pazarlama şirketiyle ortak olmaya açıksanız, hedef platformlarınızın nüansları arasında gezinmenize yardımcı olabiliriz.

5. Rekabeti Araştırın

Rakiplerinizin sosyal platformlarda neler yaptığını kontrol edin. Alıcı kişiliğini veya sosyal medya hedef kitlesini belirleyebilir misiniz? Hangi içerik türlerini kullanıyorlar ve onlar için ne işe yarıyor?

Bu yönteme rakip araştırması denir ve bir sosyal medya karşılaştırması yapmanızı sağlar ve size fikir veya ilham sağlamak için tasarlanmıştır. Rakiplerinizin sosyal medya hedef pazarlarıyla etkileşimde ne zaman ve neden başarılı olduklarını öğrenmeniz için size zaman ve alan sağlar. Ve esasen stratejiniz için ek fikirler bulmanızı sağlar.

Hedef pazarınızı belirleme adımları dinamiktir, bu nedenle sosyal medya izleyici analizi için taktiklerin çoğunu sırayla veya ihtiyaca göre yapabilirsiniz. Ancak bir sosyal medya pazarlama uzmanı size sürecin asla zirveye ulaşmadığını söyler. Pazarlama personelinizi ve stratejinizi güncel tutmak için yıl boyunca birkaç kez bu adımlara geri dönmeniz gerekir.

Bu konuda yeterliliğe sahipseniz kendiniz yapabilir ve sürdürülebilirlik ve uzun ömürlülük açısından avantaj elde edebilirsiniz. Aksi takdirde, bir dijital pazarlama şirketi ile hedef pazarınızı belirlemek için adımlar atmak daha iyidir.

Dopingly Yanınızda!

Sosyal medya platformlarınızda hedef kitlenizi oluşturmada zorluk çekiyorsanız. Hedef kitlenizi hangi stratejiler ile bulacağınızı bilmiyorsanız, hedef kitlenize uygun içerik türlerinin neler olduğuna karar veremiyorsanız Dopingly olarak sizin yanınızdayız.

Sosyal medya uzmanlarımız ile görüşme yapmak için 0(850) 305 7034 müşteri danışma hattımızı arayabilirsiniz. Bu konuda size yardımcı olabiliriz.

 

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.